9 Συμβουλές από το World Cancer Research για την Πρόληψη του Καρκίνου

Home/Tips/9 Συμβουλές από το World Cancer Research για την Πρόληψη του Καρκίνου

9 Συμβουλές από το World Cancer Research για την Πρόληψη του Καρκίνου

Οι οδηγίες πρόληψης του καρκίνου προέρχονται από την τελευταία έκθεση που δημοσιεύτηκε πέρυσι (2018) από τους εμπειρογνώμονες του World Cancer Research και από τα συμπεράσματα μιας ανεξάρτητης ομάδας διεθνώς αναγνωρισμένων εμπειρογνωμόνων.

Αποτελούν συμβουλές για τον τρόπο ζωής που πρέπει να ακολουθούμε και οι οποίες μπορεί να έχουν σημαντική θετική επίδραση στην πρόληψη εμφάνισης του καρκίνου.

Διατηρήστε ένα υγιές σωματικό βάρος

  • Το σωματικό βάρος στη παιδική και εφηβική ηλικία είναι σημαντικό να πλησιάζει περισσότερο προς τις κατώτερες φυσιολογικές τιμές του Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) που ισχύει για τους ενήλικες δηλ. 18,5-24,9 kg/m2.
  • Διατηρήστε όσο το δυνατόν χαμηλότερο σωματικό βάρος, εντός των φυσιολογικών τιμών του ΔΜΣ καθ’ όλη την διάρκεια της ζωής σας.
  • Αποφύγετε την αύξηση σωματικού βάρους στην ενήλικη ζωή σας.

 

Εντάξτε στη καθημερινότητά σας  σωματικές δραστηριότητες

  • Διατηρείτε μια τουλάχιστον ελαφρώς δραστήρια καθημερινότητα, σύμφωνα με τα προτεινόμενα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας με βάση τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας κι ανάλογα με την ηλικία σας.
  • Περιορίστε την καθιστική ζωή.

Καταναλώνετε προϊόντα ολικής άλεσης, περισσότερα λαχανικά, όσπρια & φρούτα

  • Καταναλώνετε καθημερινά τουλάχιστον 30 γρ. φυτικών ινών που προέρχονται από τρόφιμα.
  •  Συμπεριλάβετε στα περισσότερα γεύματά σας προϊόντα ολικής άλεσης, μη αμυλούχα λαχανικά, όσπρια και φρούτα.
  •  Καταναλώνετε τουλάχιστον 5 μερίδες μη αμυλούχων λαχανικών (όπως μαρούλι, λάχανο, αγγούρι, κουνουπίδι)  και  φρούτων (5 μερίδες ισοδυναμούν με 400 γραμμάρια).
  •  Εάν καταναλώνετε συχνά αμυλούχα λαχανικά (όπως ντομάτα, καρότα, καλαμπόκι) αυξήστε ανάλογα την κατανάλωση μη αμυλούχων λαχανικών (σημαντικό είναι να καταναλώνετε τα αμυλούχα πάντα μαζί με μη αμυλούχα λαχανικά)

Περιορίστε την κατανάλωση  “ γρήγορου φαγητού ”

  • Περιορίστε την κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, της ζάχαρης και των αμυλούχων τροφών, του ‘γρήγορου  φαγητού’ από ταχυφαγεία, των έτοιμων – προ μαγειρεμένων γευμάτων, την κατανάλωση αρτοσκευασμάτων, και των γλυκών και σνακ με χαμηλή θρεπτική αξία.

Περιορίστε το κόκκινο κρέας όπως το μοσχάρι, το χοιρινό και το αρνί. Αποφύγετε το επεξεργασμένο κρέας (σαλάμι, λουκάνικο, λοιπά αλλαντικά)

  • Εάν καταναλώνετε κόκκινο κρέας, περιορίστε την κατανάλωση σε 3 μερίδες την εβδομάδα. Τρεις μερίδες ισοδυναμούν με 350-500γρ. μαγειρεμένου κόκκινου κρέατος. Αποφύγετε την κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος.

Αποφύγετε τα ροφήματα που περιέχουν ζάχαρη – προτιμήστε το νερό ή ροφήματα που δεν περιέχουν ζάχαρη

  •  Μην καταναλώνετε ροφήματα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

Περιορίστε στο ελάχιστο την κατανάλωση αλκοόλ

  • Αν ο στόχος σας είναι η πρόληψη του καρκίνου, είναι προτιμότερο να μην καταναλώνετε αλκοόλ.

Προσπαθήστε μέσω της υγιεινής διατροφής να λαμβάνετε τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε – μη βασίζεστε σε ειδικά συμπληρώματα «πρόληψης καρκίνου» , εκτός και αν σας έχει προταθεί από τον ιατρό σας

  • Η κατανάλωση συμπληρωμάτων διατροφής δεν αποτελεί σύσταση για την πρόληψη του καρκίνου. Προσπαθήστε να λαμβάνετε όλα τα απαραίτητα συστατικά από την καθημερινή διατροφή σας.

Εάν έχετε μόλις γεννήσει, επιλέξτε τον θηλασμό – εφόσον αυτό είναι εφικτό

Αυτή η σύσταση βρίσκεται σε συμφωνία με τη συμβουλή του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, η οποία συστήνει για τα βρέφη τον αποκλειστικό θηλασμό για τους πρώτους 6 μήνες της ζωής τους και στη συνέχεια έως την ηλικία των 2 ετών ή και περισσότερο, σε συνδυασμό με την συμπληρωματική χορήγηση τροφής.

Οι παραπάνω συμβουλές δεν αφορούν τη θεραπεία αλλά την πρόληψη καρκίνου και χρόνιων νοσημάτων

Cancer Prevention Recommendations [Internet]. World Cancer Research Fund. 2018 [cited 2019 Aug 29]. Available from: https://www.wcrf.org/dietandcancer/cancer-prevention-recommendations