«Τρώγοντας μόνο “ψητό-σαλάτα” θα αδυνατίσω»

Home/Διατροφικοί Μύθοι/«Τρώγοντας μόνο “ψητό-σαλάτα” θα αδυνατίσω»

«Τρώγοντας μόνο “ψητό-σαλάτα” θα αδυνατίσω»

Όλοι έχουμε δοκιμάσει τουλάχιστον μια φορά να χάσουμε βάρος απλά τρώγοντας μπριζόλες, μπιφτέκια, τυριά και αλλαντικά, και μάλιστα χωρίς την παρακολούθηση ειδικού!

Εφαρμόζουμε  μια αυτοσχέδια πρωτεϊνική δίαιτα, επηρεασμένοι από αυτά που έχουμε διαβάσει για διάφορες δίαιτες όπως η Atkins και η Dukan. Τα αποτελέσματα που βλέπουμε τις πρώτες μέρες είναι αρκετά ενθαρρυντικά και συνεχίζουμε με το ίδιο μοτίβο μέχρι να φτάσουμε τον στόχο μας. Τελικά όμως θα καταφέρουμε να τον φτάσουμε;

Στη δίαιτα τύπου “ψητό-σαλάτα” αποκλείονται εντελώς τρόφιμα που περιέχουν  υδατάνθρακες, όπως  φρούτα,  ψωμί, ζυμαρικά, δημητριακά, όσπρια και γαλακτοκομικά. Όλα τα γεύματα της ημέρας περιλαμβάνουν αποκλειστικά πρωτεϊνούχες τροφές όπως κοτόπουλο, μοσχάρι, χοιρινό, ψάρι, αυγά και αλλαντικά σε συνδυασμό με κάποια λαχανικά.

Η δίαιτα αυτή οδηγεί πράγματι σε μεγάλη αρχική απώλεια βάρους λόγω της μεγάλης απώλειας υγρών. Ωστόσο, προκύπτουν σοβαρά θέματα στον οργανισμό από την ανισορροπία βασικών θρεπτικών συστατικών! O οργανισμός δεν καλύπτεται από βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες καθώς και από την απαραίτητη ποσότητα υδατανθράκων.

Ο πλήρης αποκλεισμός των υδατανθράκων μπορεί να προκαλέσει προβλήματα όπως εκνευρισμό, έντονη αδυναμία, ζαλάδες και κόπωση, ενώ η πλήρη απουσία φυτικών ινών μπορεί να οδηγήσει σε δυσκοιλιότητα. Επιπλέον, η ανεπαρκής κάλυψη του οργανισμού με βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές ελλείψεις, πονοκεφάλους, εξασθένηση του ανοσοποιητικού συστήματος και εξάντληση.

Εξίσου απογοητευτικά είναι τα αποτελέσματα της εν λόγω δίαιτας και στην απώλεια βάρους. Την αρχική απώλεια βάρους, ακολουθεί σημαντική επιβράδυνση ή στασιμότητα. Και αυτό γιατί η περιορισμένη ποικιλία των τροφών και η μικρή εναλλαγή των γεύσεων σε συνδυασμό με την εξάντληση που νιώθουμε μας οδηγεί στο να τα εγκαταλείψουμε! Αρχίζουμε λοιπόν και τρώμε τα τρόφιμα που στερηθήκαμε, και μάλιστα σε μεγαλύτερη ποσότητα συγκριτικά με πριν! Το βάρος επανέρχεται με αυτόν τον τρόπο γρήγορα στο αρχικό, και πολλές φορές μάλιστα το ξεπερνάει!

Δεν υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία που να συνηγορούν υπέρ μια πρωτεϊνικής δίαιτας τύπου “ψητό-σαλάτα”. Μια σωστά σχεδιασμένη δίαιτα πρέπει να είναι επαρκής σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, χαμηλή σε λιπαρά και πλούσια σε φυτικές ίνες και βιταμίνες. Μη ξεχνάμε επίσης ότι απώτερος στόχος πέρα από την απώλεια βάρους, είναι η διατροφική εκπαίδευση και η αλλαγή των διατροφικών μας συνηθειών!