Ενσυνείδητη διατροφή και τις ημέρες του Πάσχα

Home/Αφιερώματα/Ενσυνείδητη διατροφή και τις ημέρες του Πάσχα

Ενσυνείδητη διατροφή και τις ημέρες του Πάσχα

Όλες οι εορταστικές περίοδοι συνοδεύονται από πλήθος οικογενειακών συγκεντρώσεων που ακολουθούν τις δικές τους διατροφικές παραδόσεις.

Οι παραδόσεις αυτές συχνά οδηγούν σε υπερβολική κατανάλωση τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, ζάχαρη και θερμίδες. Το Πάσχα δεν αποτελεί εξαίρεση με τη σοκολάτα σε όλα τα σχήματα και τις μορφές, τα πασχαλινά τσουρέκια και τα κουλουράκια.

Οι οικογενειακές συγκεντρώσεις είναι εξαιρετικά σημαντικές για την ψυχολογία και αποτελούν μια ευκαιρία να περάσετε χρόνο με τους φίλους και τους αγαπημένους σας.

Οι μέρες των γιορτών μπορούν να παραμείνουν απολαυστικές χωρίς να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην υγεία σας, αρκεί να ακολουθήσετε τις παρακάτω απλές συμβουλές.

Τρώτε με επίγνωση

Αφιερώνετε χρόνο στα γεύματά σας  ώστε να απολαμβάνετε αυτό που τρώτε.  Είναι σημαντικό να επιλέγετε συνειδητά τα τρόφιμα που πραγματικά θέλετε να καταναλώσετε και όχι απλώς επειδή σας προσφέρονται.

Το μέγεθος της μερίδας

Σερβίρετε το φαγητό σε πιάτο και προσέχετε η ποσότητα των τροφών που περιέχει το γεύμα σας να ακολουθεί τις συστάσεις του πιάτου υγιεινής διατροφής του Harvard.

Η σωστή σειρά

Ξεκινήστε το γεύμα σας με σαλάτα και πρωτεΐνη. Με αυτό τον τρόπο θα μετριάσετε την πείνα σας και θα καταναλώσετε μικρότερες ποσότητες από τα τρόφιμα με υψηλή ενεργειακή πυκνότητα (πολλές θερμίδες σε μικρή ποσότητα τροφίμου), όπως οι τηγανητές πατάτες, οι χωριάτικες πίτες, τα σουφλέ ζυμαρικών κλπ.

Γλυκά & σοκολάτα

Το Πάσχα συνδέεται με την υπερβολική κατανάλωση σοκολάτας και άλλων γλυκών,  η οποία συνοδεύεται συχνά από το αίσθημα ενοχής. Ωστόσο, είναι σημαντικό να αναπτύξετε μια υγιή και θετική σχέση με το φαγητό ώστε να μην αισθάνεστε τύψεις ή να αποκλείετε/απαγορεύετε τροφές.

Σε αυτό μπορεί να σας βοηθήσει το να έχετε επίγνωση του μεγέθους της μερίδας που σας αναλογεί. Το μέγεθος ενός γλυκού ή το κομμάτι της σοκολάτας που θα καταναλώσετε ιδανικά δεν θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο σε μέγεθος από το δείκτη του χεριού σας.

Αποφύγετε τους αντιπερισπασμούς

Εάν πραγματικά επιθυμείτε να καταναλώσετε από τα γλυκά που έχουν περισσέψει, αποφύγετε να το κάνετε μπροστά στην τηλεόραση.  Σερβίρετε το γλυκό σε ένα μικρό πιάτο ώστε να μπορείτε να ελέγχετε την ποσότητα που τρώτε και απολαύστε το χωρίς ενοχές. Με αυτό τον τρόπο είναι πιθανότερο να νιώσετε το αίσθημα πληρότητας και να αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωσή τους (υπερφαγία).

Πηγές:

How to have a healthy and mindful Easter. https://www.bda.uk.com/news/view?id=169 (accessed April 16, 2019).