H Διατροφή στο εδώλιο: “Υγιεινές” επιλογές… που μας ξεγελούν! (μέρος 1ο )

Home/Αφιερώματα/H Διατροφή στο εδώλιο: “Υγιεινές” επιλογές… που μας ξεγελούν! (μέρος 1ο )

H Διατροφή στο εδώλιο: “Υγιεινές” επιλογές… που μας ξεγελούν! (μέρος 1ο )

Προσπαθούμε να τρεφόμαστε ισορροπημένα, να μην παίρνουμε βάρος και – πάνω από όλα – να έχουμε καλή υγεία. Η διαδικασία αλλαγής διατροφικών συνηθειών συχνά μας ωθεί να «δαιμονοποιούμε» κάποιες τροφές και να στρεφόμαστε σε πιο υγιεινές παραλλαγές τους. Πόσο υγιεινές είναι όμως  αυτές οι επιλογές και γιατί τελικά δεν μας βοηθούν να φτάσουμε τον στόχο μας;

Low-Fat Salad Dressing (συνοδευτικές σάλτσες χαμηλών λιπαρών)

Το dressing που συνοδεύει τη σαλάτα μας είναι αυτό που μπορεί να την μετατρέψει από ισορροπημένη επιλογή, σε θερμιδική βόμβα! Οι ‘light’ εκδόσεις δεν διαφέρουν, συχνά μάλιστα είναι λιγότερο φιλικές προς τη σιλουέτα και την υγεία μας καθώς, στην προσπάθεια να διατηρηθεί μια ευχάριστη γεύση εν απουσία κορεσμένων λιπαρών, προστίθεται ζάχαρη, σιρόπι γλυκόζης, αλάτι και ενισχυτικά γεύσης. Τις περισσότερες φορές η περιεκτικότητα σε ζάχαρη από μόλις 2 κουταλιές της σούπας ‘light’ dressing αντιστοιχούν σε μια ατομική σοκολάτα!

Προϊόντα χωρίς γλουτένη

Μπορεί τα προϊόντα ελευθέρα γλουτένης να είναι εξαιρετικά για τα άτομα που έχουν δυσανεξία σε αυτήν, παρόλα αυτά δεν υπάρχει κανένα επιστημονικό υπόβαθρο στον ισχυρισμό πως μια διατροφή χωρίς γλουτένη θα οδηγήσει σε απώλεια βάρους. Αντίθετα, μπορεί να αυξήσει τα λιπαρά, τους υδατάνθρακες και το γλυκαιμικό δείκτη των γευμάτων μας, καθώς τα προϊόντα που στερούνται γλουτένης περιέχουν συνήθως υψηλότερα σάκχαρα, λιπαρά και νάτριο, ώστε να αντισταθμίζουν το γευστικό κομμάτι.

Αποξηραμένα φρούτα

Γιατί όχι φρέσκα; Σίγουρα τα αποξηραμένα φρούτα είναι πιο εύκολα στη μεταφορά τους, ωστόσο αυτά κατά πλειοψηφία περιέχουν ζάχαρη αρκετή για να τα μετατρέψει σε γλύκισμα. Τα φρέσκα φρούτα εποχής είναι πλούσια σε βιταμίνες και φυτικές ίνες που, εφόσον δεν υποβάλλονται σε κάποια επεξεργασία, τα διατηρούν. Επιπλέον, καθώς το μικρό μέγεθος των αποξηραμένων φρούτων συχνά μας ξεγελά, η μερίδα συχνά ξεπερνά τις ανάγκες μας.

Frozen yoghurt

Η άποψη πως το frozen yoghurt είναι πιο υγιεινό από το παγωτό ίσως είναι υπερεκτιμημένη. Πέρα από το γεγονός πως συχνά δεν γνωρίζουμε όλα του τα συστατικά καθώς δεν υπάρχουν διαθέσιμες διατροφικές πληροφορίες στα καταστήματα,  τις περισσότερες φορές έχει την ίδια περιεκτικότητα σε ζάχαρη όπως το παγωτό! Επιπλέον, η εντύπωση που έχουμε πως τρώμε κάτι με λιγότερες θερμίδες και λιπαρά, μας οδηγεί στο να παρασυρόμαστε  στα συνοδευτικά που του προσθέτουμε. Σοκολάτα, μαρμελάδα, μπισκότο και διάφορα άλλα ανεβάζουν τις θερμίδες και τα κορεσμένα λιπαρά στα ύψη, ενώ παράλληλα δεν παρέχουν στον οργανισμό μας καμία θρεπτική αξία.