H Διατροφή στο εδώλιο: “Υγιεινές” επιλογές… που μας ξεγελούν! (μέρος 2ο )

Home/Αφιερώματα/H Διατροφή στο εδώλιο: “Υγιεινές” επιλογές… που μας ξεγελούν! (μέρος 2ο )

Αφιέρωμα: Διατροφή στο εδώλιο: ‘’υγιεινές’’ επιλογές… που μας ξεγελούν! (μέρος 2ο)

Προσπαθούμε να τρεφόμαστε ισορροπημένα, να μην παίρνουμε βάρος και πάνω από όλα να έχουμε καλή υγεία. Η διαδικασία αλλαγής διατροφικών συνηθειών συχνά μας κάνει να δαιμονοποιούμε κάποιες τροφές και να στρεφόμαστε σε πιο υγιεινές – παραλλαγμένες εκδόσεις τους. Πόσο υγιεινές είναι όμως  αυτές οι επιλογές και γιατί τελικά δεν μας βοηθούν να φτάσουμε τον στόχο μας;

Μέλι:

Πολλοί από εμάς αντικαθιστούμε τη ζάχαρη με το μέλι, είτε επειδή θέλουμε να χάσουμε βάρος, είτε επειδή το μέλι είναι πιο υγιεινό. Αποτελεί γεγονός ότι το μέλι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και βιταμίνες, τα οποία είναι ωφέλιμα για τον οργανισμό μας και πως έχει χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη από τη ζάχαρη. Παρόλα αυτά, λόγω επεξεργασίας ώστε να κυκλοφορήσει στην αγορά, χάνονται πολλές από τις ωφέλιμες ιδιότητές του, ενώ παράλληλα γίνονται προσμίξεις με άλλες γλυκαντικές ουσίες, όπως για παράδειγμα το σιρόπι γλυκόζης! Τόσο το μέλι, όσο και η ζάχαρη, είναι γλυκαντικές ύλες που αποτελούνται από υδατάνθρακες οι οποίοι στα πλαίσια της δίαιτας θα πρέπει να περιορίζονται.

Μπάρες δημητριακών:

Οι μπάρες δημητριακών αποτελούν ένα πολύ δημοφιλές σνακ ανάμεσα στα γεύματα, ιδιαίτερα στα πλαίσια της δίαιτας. Δυστυχώς όμως στις περισσότερες περιπτώσεις, όχι μόνο δεν μας βοηθούν να χάσουμε κιλά, αλλά μας φορτώνουν με περιττές θερμίδες, ζάχαρη και λιπαρά! Οι περισσότερες μπάρες δημητριακών που κυκλοφορούν στο εμπόριο, υστερούν σε πρωτεΐνη και είναι πλούσιες σε απλά σάκχαρα λόγω των συστατικών τους, όπως για παράδειγμα σιρόπι γλυκόζης, σοκολάτα, ζάχαρη και αποξηραμένα φρούτα. Επιπλέον, το χαμηλό θερμιδικό περιεχόμενο που αναγράφεται στη συσκευασία τους συχνά μας ξεγελά, καθώς αναφέρεται σε μια πολύ μικρή ποσότητα που συνήθως αντιστοιχεί  σε μόλις 20-30 γραμμάρια.

Smoothies:

Τα “smoothies” ή αλλιώς “smoothie bowls” έκαναν τις πρώτες τους εμφανίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνοδευόμενα από χρωματιστές φωτογραφίες και fit μοντέλα. Αυτό δημιούργησε σταδιακά την εντύπωση ότι μπορούν να αντικαταστήσουν ισάξια ένα γεύμα και να αποτελέσουν σύμμαχο στη δίαιτα. Τα πράγματα όμως δεν είναι ακριβώς έτσι. Είναι αλήθεια ότι τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για τον οργανισμό μας, παρόλα αυτά δεν μπορούν να αποτελέσουν γεύμα και σίγουρα είναι προτιμότερο να τα καταναλώνουμε ολόκληρα και όχι σε χυμό, καθώς μειώνεται η θρεπτική τους αξία. Στις περισσότερες περιπτώσεις τα smoothies είναι φτωχά σε πρωτεΐνη, αναμεμιγμένα με ζάχαρη και ξεπερνούν κατά πολύ τη θερμιδική αξία ενός burger καθώς περιέχουν ξηρούς καρπούς, ταχίνι, φυστικοβούτυρο, σιρόπι αγαύης και μέλι, που μπορεί να είναι ωφέλιμα για τον οργανισμό μας, αλλά πρέπει να καταναλώνονται σε περιορισμένη ποσότητα.