Αφιέρωμα: Γρανίτα ή παγωτό; Τι είναι καλύτερο για τη σιλουέτα μας;

Home/Αφιερώματα/Αφιέρωμα: Γρανίτα ή παγωτό; Τι είναι καλύτερο για τη σιλουέτα μας;

Αφιέρωμα: Γρανίτα ή παγωτό; Τι είναι καλύτερο για τη σιλουέτα μας;

Το καλοκαίρι έφτασε και η άνοδος της θερμοκρασίας προκαλεί αύξηση στην επιθυμία για ένα δροσερό παγωτό που ταυτόχρονα θα ικανοποιήσει την ανάγκη  μας για γλυκό!

Αδιαμφισβήτητα το παγωτό αποτελεί το βασιλιά των γλυκών τους καλοκαιρινούς μήνες για μικρούς και μεγάλους. Ίσως πιστεύουμε ότι τα παγωτά τύπου σορμπέ και οι γρανίτες περιέχουν λιγότερες θερμίδες και λιπαρά σε σχέση με τα κλασσικά παγωτά, λόγω της απουσίας γάλακτος, αυγών και κρέμας γάλακτος που εκείνα περιέχουν. Άλλα πάλι παγωτά του εμπορίου, μας ‘φωνάζουν’ ότι δεν περιέχουν καθόλου ζάχαρη και είναι χαμηλά σε λιπαρά, κάνοντας την επιθυμία μας να τα καταναλώσουμε ακόμα πιο έντονη, εφόσον δεν θα έχουμε και τύψεις! Τι τελικά από όλα αυτά ισχύει; Υπάρχει κάποιο παγωτό που μπορούμε να καταναλώνουμε χωρίς να αγχωνόμαστε για τη σιλουέτα μας;  

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: Ο ισχυρισμός ότι το  παγωτό τύπου σορμπέ δεν έχει λιπαρά και είναι χαμηλότερο σε θερμίδες από το κλασικό παγωτό με γάλα ισχύει. Ενδεικτικά, μια μερίδα σορμπέ παγωτού αποδίδει 80 θερμίδες, ενώ μια μερίδα απλού παγωτού με γάλα αποδίδει περίπου 100 έως 150. Από την άλλη πλευρά, το παγωτό με βάση το γάλα  περιέχει λιγότερη ζάχαρη και είναι πλούσιο σε ασβέστιο, σίδηρο, πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας και βιταμίνες, προσφέροντας πολλαπλά οφέλη στη διατροφή μας.

Μπορεί λοιπόν η γρανίτα να αποδίδει λιγότερες θερμίδες στον οργανισμό, παρόλα αυτά η διατροφική της αξία είναι πολύ χαμηλή, καθώς περιέχει ένα πολύ μικρό ποσοστό χυμού φρούτων, που δεν είναι αρκετό ώστε να μας προσφέρει βιταμίνες. Συνεπώς η πλειοψηφία των θερμίδων που περιέχει προέρχονται από ζάχαρη, σιρόπι γλυκόζης και φρουκτόζης. Η υψηλή περιεκτικότητά της σε απλά σάκχαρα και η απουσία λίπους και πρωτεΐνης έχουν ως αποτέλεσμα η γρανίτα να έχει έναν πολύ υψηλό γλυκαιμικό δείκτη και συνεπώς να προκαλεί μεγάλη αύξηση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και οι δύο δροσερές λιχουδιές ανήκουν στην κατηγορία του επιδόρπιου, οπότε καλό είναι – ασχέτως με ποιο από τα δύο θα επιλέξουμε τους καλοκαιρινούς μήνες –  να το καταναλώσουμε με μέτρο και ως μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής, χωρίς να υπερβάλουμε στη ποσότητα ή τη συχνότητα, αποφεύγοντας να τα συνδυάζουμε με επιπρόσθετα συστατικά όπως σιρόπια, κομματάκια σοκολάτας ή μπισκότου και αποξηραμένων ή γλασέ φρούτων.